Contagion - Vad tyckte jag?


Såg som sagt på filmen Contagion med min mamma och jag tyckte den var grym! Det handlar om ett virus som sprids otroligt fort över världen. När man fått viruset kan man direkt smitta någon annan och man dör oftast under en väldigt kort period efter att ha fått viruset. Filmen var ganska spännande och en sak som jag fastnat på var att det är såhär jag tror att världen kommer sluta. Att det kommer vara något virus som dödar en stor del av världens befolkning och till slut är det inte alls många människor kvar på jorden för vi är så himla många nu! Dem visade hur många det bodde i en stad i Kina och gissa hur många det var? Det var 96,5 miljoner människor! Det är nästan som hela Europa tillsammans i bara en stad i Kina! Helt sjukt, så därför är det nästan självklart att vi är alldeles för många som lever på jordklotet och förmodligen kommer det sluta som i filmen. Men filmen får 4 av 5 utav mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0