09 - Mina rädslor

Det finns en sak jag är rädd för. En enda sak som jag verkligen är rädd för. Det är att dö. Döden är så fin, så fridfull men ändå så hemsk. Jag vet att vi alla har fötts till denna planet och även ska säga hejdå till den och hamna i en grav men det är så hemskt. Att aldrig mer kunna borsta tänderna, fixa håret, ringa en kompis, gå ut med hunden, aldrig nåååågonting utav det vi gör som en självklarhet varje dag. Hur sorligt är inte det? Om jag hatade mitt liv skulle jag ändå aldrig i hela mitt liv kunna begå självmord, jag skulle inte vågat. Folk tror jag är korkad eftersom jag tänker på detta sätt men jag är jättejätterädd för döden och så fort någon tar upp det ordet slutar jag lyssna. Jag hatar folk som skräms när det gäller döden också, jag kan bli så sur på dem att jag inte talar med dem på flera dagar för att jag är så himla rädd! Om ni ändå förstod mig, någon som gör det?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag förstår dig

2011-11-21 @ 22:26:01
Postat av: Anonym

Men för eller senare måste man prata om döden. Döden är en del av livet! Alla kommer att så småningom att dö? Såklart att man blir rädd men man måste inse att döden kommer att inträffa varenda person i världen. Som det har inträffa människorna innan oss.

2011-11-21 @ 23:05:59
Postat av: Dalila

Jag är precis som dig.

Jag tänker typ, hur kommer det att bli när allt tat slut. Men då tänker jag, liv efter döden. Tänk så så blir du gladare eller inte lika rädd. Tänker på det varje kväll, vågar inte sova eftersom jag bara tänker. Vad händer när allt tar slut?

Vill inte att det ska bli jordens undergång så jag "ber" alltid till Gud på kvällarna och hoppas på att Gud orkar mer. Jag vill helst att jordens undergång blir om flera 100 år. Jag vill hinna bli gammal då jag inte är rädd. Vill hinna med mycket..

2011-11-21 @ 23:07:38
URL: http://dalilas.blogg.se/
Postat av: Anonym

det heter begå självmord och ta livet av sig. inte ta självmord, herregud och du säger att du har betyg i skolan... HAHA

2011-11-21 @ 23:41:18
Postat av: Leila

Måste bara lägga mig i lite här, sista personen som kommenterat...Vem fan är du... Stå för dina åsikter istället men du kommer här och skriver en sådan kommentar och väljer att vara anonym... Förklarar hur mycket du kan stå för dina åsikter. Tråkigt för dig! Du må kunna svenska men du kanske borde gå en självständighetskurs...

2011-11-22 @ 16:32:04
URL: http://leilakarat.blogg.se/
Postat av: lisa

haha måste bara hålla med leila!!



& melissa du är så fiin!<3

2011-11-23 @ 16:14:14
URL: http://lisakung.blogg.se/
Postat av: Ammi

Jag håller med dig. Hataaaaaaaar verkligen att prata om det och går också ifrån och så! Så himla hemskt... Därför man ska ta vara på varje dag, varenda liten sekund och inte gå och tänka på sitt ex som är dum i huvudet eller sin gamla bästa vän som svek en. Man ska bara se framåt och bara tillbaka på saker som fick dig att vara lycklig.. :) Lev efter det här: "Live as you will die tomorrow, dream as you will live forever".

Även fast jag inte känner dig så hoppas jag att både du och jag kan sluta vara rädda för döden så vi verkligen kan leva våra liv till 100%. Kram på dig och må du leva lyckligt för evigt!

2011-11-23 @ 19:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0