03 - Your parents

Min mamma är född 1968 och är alltså 43 år gammal och min pappa är född 1964 och är alltså 47. Dem har varit gifta i 24 år om jag har räknat rätt. Både min mamma och pappa är ifrån Bosnien men dem flyttade hit när min storebror var väldigt liten på grund av att det var krig i Bosnien.

Mina föräldrar har gjort ett jättebra jobb när det gäller att ha uppfostratt både mig och Dennis. Vi båda är väldigt väluppfostrade av oss. Det märks bland annat när jag är med mina vänner eller när vi är på middag hos någon annan. Jag kan själv märka att jag oftast är väldigt väluppfostrad för ja säger alltid Tack efter alla frågor jag får, tillexempel om någon frågar om jag vill ha ett äpple så säger jag Ja tack eller Nej tack. Jag skakar även hand med folk jag aldrig tidigare träffat och presenterar mig mig till mina vänner vänner, eller någon bekant. Jag plockar undan efter mig, både maten och saker jag använt, och jag är social mot vuxna människor, jag gör det för att visa respekt. Självklart är det mina föräldrars förtjänst och det tackar jag för i dagens samhälle då man däremot ser folk som inte ens hälsar och presenterar sig vilket är väldigt respektlöst.

Mina föräldrar kan vara väldigt överbeskyddande, men det gör mig ingenting eftersom jag blivit så van vid det. Det har liksom varit så ända sedan jag var liten. Men det är tydligt att dem gör det för att dem bryr sig och för att skydda mig. De ställer alltid upp och stötar mina handlingar och beslut vilket jag är tacksam för. De puschar mig till ett bra liv, dvs att de puschar mig till att plugga allt vad jag kan och att de gör allt för att jag ska lyckas bra i livet.

Jag älskar mina föräldrar och tycker verkligen att dom är världens bästa föräldrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0