01 - Introduce yourself

Jag föddes den 19 Juni 1996 på Nacka BB. Mina föräldrar valde att ge mig namnet Melissa Bakalbasic, och ja, det är med två S och inte två L som alla brukar skriva. Jag är 170 och jag älskar att jag är lång, hoppas på att bli 175 faktiskt.

Sen ett och nästan ett halv år tillbaka bor jag i Handen som förrut låg i Haninge men som nu mera är en egen ort. Går sista året på högstadiet i Europaskolan som ligger på Södermalm. Varför jag just går i den skolan har jag endast min mamma att tacka, hon valde att jag skulle gå där för att få bättre undervisning med höga krav för att ha det lättare i framtiden och det uppskattar jag idag. Jag har ganska så bra betyg, ligger på 290 poäng just nu men satsar på bättre för att bli det jag vill bli, Börsmäklare. Vet att det låter väldigt tråkigt, men det är det jag vill bli.

Om jag skulle beskriva mig själv med ord skulle jag nog valt intelligent, rolig, social, psykiskt stark (med tanke på vad jag gått igenom), barnslig, utseéndefixerad, högljudd, självsäker, knäpp, mogen för min ålder, vacker samt pålitlig. Allt jag gör kretsar runt omkring mig, jag umgås med dem jag umgås med för att jag vill, jag går på tennis för att jag tycker det är kul, jag pluggar ganska hårt för att jag vill ha en bra framtid, jag röker inte för jag vill inte dö i förtid osv. Jag skulle dvs aldrig umgås med en person om jag inte tyckte om den personen.

Min favoritfärg är vit svart och grå, jag gillar klackar, smycken och tjejiga saker fast jag nästan hatar färgen rosa då man oftast förknippas med Barbie om man är blond och har rosa på sig. Barbie är inget ord jag gärna vill förknippas med för man låter bara så dum. På fritiden umgås jag med vänner, är med min pojkvän, spelar tennis ett antal gånger i veckan och spenderar pengar.

Min familj består av min mamma, min pappa, min storebror Dennis och min hund Chicko. Dom är allt för mig. Det är liksom min familj som funnits där för mig den perioden jag har haft det som svårast. Jag tycker mina föräldrar är bäst för dem har lyckats uppfostra både mig och min storebror på ett väldigt bra sätt. Min storebror Dennis är 8 år äldre än mig, alltså född 1988 och det är väldigt stor åldersskillnad mellan oss men för oss gör det ingenting. Jag älskar min storebror för att just han är han och för att han just är min storebror och ingen annans. Min hund Chicko fick jag för snart 8 år sedan. Han är världens finaste hund och världens bästa kompis. Han finns liksom alltid där när ingen annan finns.

Jag har ingen riktigt bästavän, jag har liksom lärt mig och bli min egna bästavän på grund av att jag insett att det ordet inte finns. Inte i min värld iallafall. Jag har däremot folk som står mig väldigt väldigt nära och det är bland annat Alexandra, min ängel. Vi träffas så ofta vi har tid och med henne kan jag verkligen prata om allting, hon förstår mig för hon själv nästan varit i samma situationer flera gånger. Det är skönt och ha en vän som henne, en vän som bryr sig på riktigt, en vän som alltid finns där även när alla andra vänt ryggen emot dig.
Jag är oerhört social och jag älskar att träffa nya människor, så jag har ändå ganska lätt för att skaffa nya vänner. Men på grund av min självsäkerhet och på grund av att jag alltid är så ärlig så kan jag även skaffa ovänner. Jag tror att antigen så gillar man mig eller så gör man det inte, tror inte det finns någonting mittemellan.. Min personlighet är alldeles för speciell för det.

Alltså är jag en väldigt feminin och självsäker brud med starka åsikter och höga betyg, men ändå så lever jag som vilken annan 15årig som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0