Min sjukdom: Vitiligo

Det är många som har frågat, och det är många som har glott, och kollat som om jag är en alien. Men nej, jag är inte det, jag har bara en typ hudcancer som inte är dödlig. Jag har sjukdomen, Vitiligo. För att ni ska förstå bättre så hade Michael Jackson precis samma sjukdom, det var därför han var vit på hela kroppen, men jag har mycket mycket mindre. Jag har endast på mina knän, och på mina armbågar och på små ställen lite överallt, som tummen, foten osv. Inget man lägger märket till, men däremot så ser folk mina knän. Det jag blir irriterad på är inte, att folk kollar på det, utan att folk STIRRAR, dom kollar som om jag har jag-vet-inte-vad på knäna. Lite irriterande men jag har blivit van, efter 8 års fläckar lite här och där så vänjer man sig vid dom, och vet ni om jag fick välja att dom skulle bort eller vara kvar så skulle jag välja att ha kvar dom. Det är en del av mitt liv. En del av mitt liv som gjort mig till starkare, en del i mitt liv som gett mig bättre självförtroende, och så har det lärt mig att jag inte ska bry mig ett skit om folk som kollar, det finns folk som har det värre.

(har tyvärr ingen bild, men om ni kan, STIRRA INTE, fråga istället och kolla på det sättet.)
2521826346_61470a6914_z_large
Det ser ungefär ut så


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0