Det finns så många..


Idag åkte jag till stan, och gick förbi hur många hemlössa män & kvinnor. Det gav mig en rejäl tankeställare när jag såg hur dom sitter där på marken och skakar, när man läser på deras lappar "Jag är hemlös, jag har ingen mat". Jag har aldrig gått förbi en hemlös utan att jag ger dom ett par kronor, så många mynt jag har ger jag. Tillochmed idag på tåget gick det en man förbi som var hemlös och lämnade sånna där lappar och jag gav han nio kronor och han sa tacktacktack och log. Jag gav han ett leende, vad skadar 9 kronor mig? Ingenting. Istället för att köpa en godis eller någonting som jag egentligen inte behöver gav jag honom 9 kronor så att han får någonting och äta, vad som helst. Vi får jackor för flera hundra lappar, skor och kläder för flera tusen per år och blir sura när vi inte får pengar till skit saker när det finns folk här i Stockholm och runt om världen som inte har en enda krona. Tänk efter en gång innan ni går förbi och skiter i att ge dom en enda krona. Dom kommer bli glada över vad dom än får.
Man_loves_dog_by_stasia_gonchar_large


Kommentarer
Postat av: minea

Inte många som tänker på dom, för vi själva har det bra.. <3

2011-12-11 @ 19:47:33
URL: http://mineai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0